17 октомври 2016 г.

Щрудел с ябълки, сушени плодове и бутер тесто

У дома всички обичаме щрудел, но аз от години го правя по един и същи начин както и тиквеника. Този път реших да направя малко по-различен. От много време изобщо не съм припарвала към бутер тестото по незнайни причини и дълго време се чудих дали да вземе замразено или охладено. В крайна сметка купих охладено което хич не се наду, но следващият път ще опитам със замразено. Едно време съм правила едни панделки и сълзици, но тогава май не предлагаха охладено тесто или поне аз не съм виждала. В крайна сметка се оказа, че резултата надмина скептичните ми очаквания :) Изяде се точно за 48 часа :) Голяма вкусотия на която признавам си дори и аз трудно устоях :) (стремя се да избягвам сладкочите) Необходими продукти:

* 800 гр. бутер тесто (аз използвах два охладени пакета на бела)
* 5-6 ябълки (ако са по-дребни може и повече да отидат)
* 20-30 мл. вода
* 50 гр масло
* 4-5 лъжици захар на вкус (ако ябълките са достатъчно сладки няма нужда да слагате)
* канела и ванилия (аз канелата я забравих май) 
* 4-5 натрошени чаени бисквити
* 1-2 шепи орехи
* 1 шепа стафиди и още толкова сушени боровинки сложих аз
* пудра захар за поръсване


Разтапяте маслото

Прибавяте нарязаните на кубчета ябълки или настъргани (по ваше желание)

Доливате 20-30 мл вода за да поомекнат ябълките

След като водата се изпари добавяте захарта

Ябълките леко се карамелизират

Аз добавих 2 шепи стафиди

След това сушени боровинки

Натроших бисквити

Добавих и орехите и разбърках


Разстелих бутер тестото и го нарязах на лентички

В средата сложих половината плънка (другата половина оставих за другото тесто)

Прегъвах лентите на кръст, малко в края не ми се получи много красиво, но не пречи на вкуса :)


Готовите рула сложих върху хартия за печене и ги изпекох във фурната






За разкош поръсих с пудра захар





А ето и разрез на този уникален щрудел :) Опитайте го, няма да съжалявате :) Да ви е сладко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар