10 октомври 2016 г.

Чийзкейк "ОРЕО"

Чийзкей с бисквитки орео :) Ще се влюбите на секундата :) Реших да го приготвя за тридесетия си рожден ден :) Обстановката беше болно дете и още сто неща на главата ми. Не ми се правеше сложна и засукана торта, а и май повече вървят в нас дребните сладки и имаше да я подмятам из хладилника :) Този уникален десерт седи в черновата ми от около година, все не успявам да го подредя както искам защото снимките са много, но поумнях с една година и реших, че това не е от голямо знаечение. Моят личен празник беше преди има няма 1 година (октомври 2015) , но сега взех нещата в свои ръце :) Членувайки в кулинарни групи във фейсбук си я краднах от една дама която за съжаление дори не мога да назова поименно, но така става с хвърчащите листи :) Естествено заради това реших да се пробвам да си направя местенце където хвърчащите листи ще са в миналото и ще мога да имам всичките любими неща които приготвям за семейството си на едно място :) Сериозно поизостанах с блога, рецептите и вкусотийките. а има доста които чинно седят на опашка и си чакат реда :) Спирам да говоря и директно преминавам към приготвянето на това изкушение. Няколко човека имаха късмета да се докоснат до него и бяха повече от възхитени. Аз обичам много сладко, но лично бих понамалила захарта тук там :) Необходими продукти:

За блата:
* 2 пакета бисквити
* 2-3 супени лъжици какао
* 100 гр. пудра захар (аз следващият път ще сложа 50)
* 70 гр. масло
* 50 гр. смлени орехи
* 5-6 супени лъжици прясно мляко, но аз използвах около 9 до получаването на желаната гъстота на блата

Крема:
* 450 гр. заквасена сметана
* 400 гр. крема сирене
* 200 гр. пудра захар (всеки да сложи според вкуса си)
* бисквитки орео колкото ви се откъсне от душата (аз сложих 10)

Покритие:
* 200 мл. течна сладкарска сметана
* 200 гр. шоколад

Така наречения ганаш малко не ми се получи, но не бях правила до сега. Доста различни грамажи прочетох, но на края ми остана по-течен от колкото ми се искаше. Все ще го уцеля в един момент :) Блата на това чудо смятам да се превърне в основния ми за подобен вид сладкиши. Преди когато не ми е достатъчно гъст си добавях масло, но много ми накъртваше, а сега с добавянето на мляко определено мисля, че това е моят вкус. Смятам да го използвам за почти всички видове чийзкейк които смятам да правя в бъдеще. Преминавам към приготвянето :)



Използвах два пакета бисквити роден край

Орехите се смилат

Разтопявате си маслото в микровълнова фурна

Смилате си бисквитите, и добавяте към маслото

След това добавяте смлените орехи

Какаото

Пудра захар на вкус и след това прясно мляко до получаването на желаната гъстота на блата

Притискате с ръка хубаво получената смес във форма с откачащи се страници


Смесвате сметаната и крема сиренето (аз използвах в случая тези от лидъл)

Добавяте пудра захар, ако не ви е достатъчно сладко добавете още

Получава се пухкава доста гъста смес

Натрошавате бисквитки орео (в моя случай десетина)


Заглаждате сместа върху бисквитите във формата с откачащи се страни


Разтапяте шоколада и сметаната (на мен не що не ми се получи, но се надявам следващият път да е по-успешно)

Заливате чийзкейка с шоколадовата смес и по желание украсявате с бисквитки орео или с каквото ви хрумне

Това е уникален десерт. Доста е сладко, а може би това е най-вкусният блат който съм яла лично аз и смятам да го използвам и в други подобни десерти. Да ви е сладко и на вас :)

2 коментара:

  1. За ганаша аз слагам 100 мл сметана и 200 гр шоколад млечен, ако използвате черен 150гр, защото стяга доста, а когато правя бял 250 гр той става по течен заради липса на какао ;) Страхотна рецепта ще я пробвам задължително!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за съвета :) Задължително ще се постарая с ганаша :) Дано ви хареса чийзкейка ... наистина според моя вкус е страхотен, на пук на несполучливия ганаш :)

    ОтговорИзтриване