13 октомври 2015 г.

Сладкиш с майонеза

Здравейте :) Един бърз и вкусен кекс без яйца и масло, но за сметка на това с 200 грама майонеза. Не си представях какво ще се получи, но вкуса ме изненада за пореден път. От както времето стана хладно все ми се върти около фурната и всеки ден се чудя какво да направя :) Когато е жега, на човек не му се пуска фурна. То си и личи, че летните месеци тук беше голямо затишие :) Ходихме при мама на морето и се позадържахме бая време, а там царицата на кухнята си е мама и аз не смея да се меся много :) Не знам защо така сутрешно се отнесох, но минавам към рецептата защото не съм си допила кафето :) Необходими продукти:

* 300 гр. брашно
* 200 гр. захар
* 40 гр. какао
* 200 гр. майонеза
* 200 гр. хладка вода
 * 10 гр. бакпулвер
* 2-3 гр. сода бикарбонат
* 3-4 прахчета ванилия или есенция

Може да се залавяме с разбъркването на съставките :) Дори не ви трябва миксер, а всичко се врътва на ръка.
Започваме със смесването на сухите съставки, а именно брашното, захарта, какаото и содата. Разбъркваме енергично с вилица или лъжица, на който с каквото му е по-удобно :)





Сместа е хомогенизирана :)
След това добавяме майонезата, аз използвах лека на олинеза
След това постепенно си добавяме хладката вода до получаването на хомогенна смес.


Намазвате си форма за кекс и изсипвате сместа вътре.
След като бъде опечен по желание може да му направите глазура от шоколад и масло. Най-вкусно ще стане с черен шоколад, но не ми се получи да скрия цял черен шоколад :) Всичко което не е предназначено за директна консумация се крие, иначе .... гаранция няма :)


На водна баня си разтваряте 100 гр. шоколад(черен по възможност, но моя е фин млечен) и 50 гр. масло.

Заливате си кекса с шоколада и е готов :)


Вътре е изключително интересен като консистенция, леко влажен седи, но е доста вкусен :)


Приятно хапване :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар