18 февруари 2015 г.

Охлюви


Сиропирани охлюви по рецепта на свекърва ми. Преди 6-7 години ми написа рецептата за любимите на мъжа ми сиропирани охлюви, но след като я прочетох осъзнах, че нямам шанс да я направя, а и нищо не разбрах. По това време можех да сваря яйце и имах набор от не повече от 2 манджи в тефтера :) Естествено от тогава доста се промениха нещата и на скоро мярнах рецепта за охлюви в интернет, изрових листа от свекърва ми и установих, че рецептата е елементарна :) Та ето и необходимите продукти :)

* 2 яйца
* 1 кубче мая
* 125 гр. масло (още някоя лъжица за след това)
* 1 чаша прясно мляко (около 250 е моята)
* 1 малко пакетче канела
* 100 гр. орехи
* 1 килограм захар, но аз сложих по-малко в сиропа :)
* 600 грама брашно (приблизително)


Затопляте си леко млякото и в него слагате кубчето мая да шупне. Аз в отделна купа се захванах с останалите неща. Сложих едно яйце и един жълтък (другия белтък отделяме на страни), след това предварително разтопеното масло (по рецепта е 4 супени лъжици, но го измерих около 125 грама), 3 супени лъжици захар и започнах да добавям брашно. Прибавих и маята когато беше готова и омесих до получаването на много приятно тесто за работа :) Разделих на две топки и всяка на три отделни, получават се 6 топки. Разточих на малко кръгче първата (колкото чаена чинийка горе долу), намазах с масло, върху нея втората + масло и на края третата. Готовите кръгчета разточих на голяма кора и намазах с белтък. Наръсих с 2 супени лъжици захар, канела, орехи (смлени, начукани, нарязани или на кой както му харесва) и след това навих на руло. Рулото нарязах на филийки около 1-2 сантиметра и подредих в тавата легнали. Първоначално подредих всички кръгчета в една тава, но след това направих разместване понеже удвояват обема си. И определено имаха нужда от оооооооооооооооще малко пространство за да не залепнат помежду си :) Оставяме на страни да втасат за около час, аз ги слагам на радиаторите и втасват доста бързо. След това ги изпичаме до зачервяване, но според мен трябва да са леко препечени защото като се сиропират ще станат доста влажни (както станаха моите) :) След като охлювите са изпечени си приготвяме сиропа. По рецепта е един литър вода и един килограм захар, но аз сложих 700 гр. захар и са повече от задоволително сладки. На котлона се слага захарта и водата и се пуска на слабо докато заври или захарта се стопи. Аз сложих една чаена лъжичка лимонов сок на края и с това количество залях и двете тави с охлюви. Да ви е сладко :)


Тестото

Първа тройка

Съвсем малко кръгче
Трите кръгчета слепени с масло

Кръгчетата разточени на кора

Първо мажем с белтък

Поръсваме захар

След това канела, но следващият път ще е по-малко

Орехите

Завиваме на руло

Режем на розички


Първо ги събрах в 1 тава, но после ги разпределих в 2

Ето ги двете тави

Вече втасали (още малко място им трябва)
Тъкмо изпечени
И втората тава
Ако има повече място няма да залепнат





Няма коментари:

Публикуване на коментар