8 февруари 2015 г.

Щрудел

Щрудел или така наречената баница с ябълки. Бях купила ябълки от пазара и много ми харесаха, на другият ден повторих и бях ужасно разочарована. Къде изчезнаха хубавите ябълки от предния ден така и не разбрах, но алчното ми око реши да се запаси и вторите като количество бяха множко :) Трябваше някъде да ги пласирам и се сетих за щрудела, който не бях приготвяла от много време :) Рецептата е много лесна :) Необходимите продукти са:

* 1 пакет кори за баница (аз използвам фамилия)
* 5-7 ябълки (зависи от големината)
* 1 пакетче канела
* 1 чаша захар (захарта варира в зависимост от сладостта на ябълките)
* маргарин
* орехи (до сега все нямах под ръка и не слагах, пак става вкусно)

Първо се захващате с ябълките, настъргвате ги на ренде ако нямате чопър, робот или нещо от сорта. Слагате им около една чаша захар на вкус и канела пак на вкус. Аз добавих и нарязани орехи. Предпочитам да са нарязани защото се усещат повече, а като се счукат ми се загубват в плънката. Долу ще приложа снимки изясняващи оформянето на щрудела. Разгъвате корите, мацвате тук там маргарин и прегъвате кората на две (късата част към късата част), слагате в единия край от плънката и завивате на руло. Така процедирате с всички кори и на края ги мацвате пак с маргарин. Печете до готовност (моята фурна пече слабо и си позволявам всичко да пека на 200 градуса с вентилатор) Да ви е сладко :)


** По същият начин приготвям и тиквеник , но плънката я варя на котлона със захар, добавям канелата и орехите и от там нататък е като щрудела :) 

Така изглежда моята плънка
"Мацването" с маргарин по кората
Прегъването на кората
Разпределяне на плънката
Навитото руло
Подредените кори в тавата
Тук се вижда как са намазани с маргарин
Вече изпечен
Нарязан и що годе подреден

Няма коментари:

Публикуване на коментар