20 януари 2015 г.

Крем карамел




Това е десерт, който аз не ям и винаги съм смятала, че е много труден за приготвяне. Моя съученичка ми гостуваше и се заговорихме за разни манджи и сладки неща (като млади домакини) и ми каза, че много често прави крем карамел. Аз естествено не се впечатлих особено защото само като го видя как се движи и ми минава апетита и за основното. Обясни ми, че е много лесно, но докато не видях с очите си не и вярвах. Исках естествено друго предложение, но мъжа ми като чу и веднага се нареди на опашката. Оборудвах се с форми и тавичка след като се оказа, че ще влезе в кухнята ми.  Ефектен е за гости, но не всеки го яде :) Мама го е прояла на 30 и кусур години, аз скоро чукнах 30, но все още не мога да го преглътна :) Сигурно и този момент ще дойде. Като цяло е икономичен, лесен и бърз десерт. Тези дни правих за скъпи гости и реших да направя подробен опис и снимков материал. Като си видя старите снимки и лошо ми става :) Спирам да дрънкам и минавам директно към рецептата:


* 5  яйца (може и повече)
* 1 литър прясно мляко
* 3-4 ванилии
* 360 гр. захар

За карамела:

* 160 гр. захар
* 2 супени лъжици вода
* 1 супена лъжица лимонов сок




 В случая е с пет яйца, изненадана съм от хубавите жълтъци :)
 Добавяме си 360 грама захар (става и с 300, зависи от вашият вкус)
 Разбивате си ги докато се стопи захарта
 В случая ясно си личи, че съм използвала мляко Верея май 3%
 Пяната е една загадка, но винаги става :) Слагам и ванилията и разбивам докато не се усеща захарта.
 Време е за карамела. В чаша слагам 160 гр. захар
 Добавям две лъжици вода и една лимон и ги слагам на котлона
 Бъркаме, но не постоянно и като придобие кехлибарен цвят го сваляме от котлона. Налива се в купичките докато е врял, а той си се циментира на дъното. Излизат ми 8 купички от тази доза

 След това си разсипвам млечната течност и го мятам във фурната
 Формичките са сложени в тавичка (купих я с формите и я използвам само за това). Тавичката е пълна с вода и печенето става на водна баня. Важно е да е на по-ниска температура и да не завира водата защото ако заври крема ще стане на шупли (до колкото знам не е вкусно). Печенето при мен отне 2-3 часа на слаба фурна. Готов е когато хване лек загар и нежна коричка.

 Този който извадих явно леко е гризнат в единия край, но по време на фотосесията не съм обърнала внимание, а и времето отново ме риташе тук там :)





Амииииии това е всичко! :) Да ви е сладко и се убедете сами, че е много лесен десерт, е за вкуса ще си говорим някой друг път ; )

Няма коментари:

Публикуване на коментар