14 януари 2015 г.

Новогодишна пита




За тази пита ще ви трябват изключително малко продукти, но рецептата е безпогрешна. Ползвам рецептата на моята майка и до сега никога не съм имала несполучлив опит :) Оформям почти винаги по различен начин за да ми е по-интересно. Тази бързах да я направя и нямах много време за игра с тесто, но пък за сметка на това успях да заснема стъпките на оформянето и.
Необходими продукти:

* 2 яйца
* 3 супени лъжици олио
* 1 кубче жива мая
* 1 супена лъжица захар
* 1/2 супена лъжица сол
* 500 мл. топла вода
* 1 - 1.300 брашно


В зависимост от големината на питката която съм планувала се мени количеството на водата. Стандартната ми рецепта е с половин литър вода, но когато съм правила пити за по-голямо събиране съм слагала около 800 мл. вода и естествено брашното се мени като количество. В една чаша слагам около 200 мл. вода и с малко захар натрошавам кубчето жива мая и го оставям да се надигне. Другата вода слагам в тава или купа (там където ви е удобно да месите). Прибавям едно яйце и един белтък (другия жълтък е за намазване на питата), олиото, захарта и солта и започвам да разбърквам и да добавям брашно. С количество 500 мл. вода ми гълта около килограм и малко брашно. Меся докато спре да лепне тестото. След като тестото е готово се оформя по желан начин, покрива се с кърпа и се оставя на топло да втаса. Когато питката втаса се маже с останалия жълтък и няколко капки олио. За красота може да добавите сусам или мак :)


Разделих тестото на четири топки и от първата разточих тази кора

Намазах обилно с олио, ако имате масло под ръка ще стане още по-хубаво

Започнах да навивам руло

Това е и навитото руло

През средата го разрязах от край до край

усуках двете половини и така процедирах с останалите три топки тесто

Започнах да го навивам като охлюв

От края на единия охлюв завивах следващия

Тук вече е втасала, намазана с жълтък и поръсена със сусам

Вече изпеченият краен резултат


Няма коментари:

Публикуване на коментар