21 декември 2014 г.

Шоколадови бисквити "Трюфели"



За този разкош ще са ви необходими следните продукти:

* 200 грама черен шоколад
* 2 яйца
* 50 грама масло
* 100 грама захар
* 2 чаени лъжички какао, но аз сложих малко на око
* 1-2 ванилии
* 200 гр. брашно
* 1/2 чаена лъжичка сода и щипка сол

Начин на приготвяне: На водна баня или в микровълнова фурна разтопете шоколада с маслото. През това време разбийте двете яйца, захарта и ванилията. На тънка струйка прибавете разтопеното масло с шоколад и продължавайте да бъркате с миксера. Отделно смесете брашното със содата и какаото и постепенно го прибавете в купата с другите съставки. Бъркането е кратко, получава се гъста смес. Сложете фолио върху купата и приберете за няколко часа в хладилника. По рецепта са около 3, но на мен ми изникна непредвиден ангажимент и престоя в хладилника отне около 5-6 часа. Срещала съм в различните му варианти и престой една нощ, но според мен не е необходимо. Изваждате купата от хладилника и оформяте топчета с приблизителната големина на орех. Аз използвах лъжица за загребване защото сместа се оказа много твърда. Готовите топчета овалваме в пудра захар и подреждаме в тавата на разстояние. Печенето става на около 180 градуса (моята фурна не е много хубава и винаги пека с вентилатор, но има фурни при които вентилатора оказва сериозно влияние), времето за печене е около 12-15 минути, но си признавам, че малко ги препекох. Това е всичко :) Ето го и снимки :)




гъстотата на получената смес
Ето приблизителното разстояние на което ги подредих
Разстоянието се оказа не достатъчно и пак имах няколко слепени


Ето и готовата и подредена продукция



Няма коментари:

Публикуване на коментар