1 декември 2014 г.

Ароматни спирали



Необходими продукти

* 1 яйце + 1 белтък , втория жълтък е за намазване
* 300 мл. прясно мляко
* 1 ч.л. с връх захар
* 1 с.л. сол
* 1/2 кубче прясна мая или 7 гр. суха
* 2 с.л. разтопено масло
* 500-600 гр. брашно (колкото поеме докато спре да лепне)

Между пластовете

*  масло, кашкавал и сирене на вкус и магданоз 

Затопляте си млякото лекичко и разтваряте маята в него. С вилица разбивате яйцето и белтъка и ги прибавяте към маята заедно със солта и захарта. Добавяте брашното и месите докато спре да лепне. Разделяте на три топки полученото тесто и разточвате на кръг. През това време в блендер смилате магданоза с 2-3 лъжици олио (получава се песто), по желание може да се сложат и орехи, но в нашето семейство не се консумират с друго освен с десерти :) Разточвате първата топка и мажете с масло, песто и ръсите настърган кашкавал и сирене, втората топка разточвате също на кръг и отново намазвате със същите неща. За аромат може да сложите шарена сол или билки на вкус. Аз лично сложих повече кашкавал, но ние у дома сме любители на кашкавала. По вкус може да се сложат различни сирена или кашкавали, но ние май сме традиционалисти и си обичаме обикновените кашкавали и сирена. Разточваме и третата топка, но върху нея не слагаме нищо. Режем на тънки ленти и усукваме на спирала. Подреждаме в тавичка, мажем с яйце и ръсим сусам по желание. Печем според възможностите на фурната. В нас по принцип зелениите не са на почит, но тази тестена разкошотия спокойно можеше да участва във филма да изчезнеш за 60 секунди :) Да ви е сладко :) 






Този път реших да замеся тестото в хлебопекарната :) Сложих първоначанло 520 грама брашно, но след това в процеса на бъркането добави още около 50. Добавях докато стане хубава топчица.


 Разделих тестото на три топки и от първата разточих ето тази кора:


 Ето го и готовото песто, нещо не ми се получи ситно в мелачката и за това го довърших с ножа на ръка:


Намазах готовата кора с малко олио и след това с пестото:


Поръсих обилно с домашна шарена сол:


Настъргах доста кашкавал:


Добавих и настъргано сирене:


Повторих процедурата още веднъж и с втората кора:


Ето го и рязането на лентички:


Всичко е нарязано:


Ето така е усукването на фитил:


Подреждането започнах на тясната страна, но след това го обърнах на дългата понеже не ми се събра хубаво:


Така подредих всички спирали:


Намазах с яйце и поръсих със сусам:





5 коментара:

  1. Очите ми останаха в тези спирали! Изглеждат изключително изкусително и съм сигурна, че са адски вкусни. Ще ги направя и аз, да знаеш! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много са вкусни, а от както успях да ги замеся в пекарната мисля, че честичко ще ги правя. Чакам да кажеш дали са ти харесали :)

    ОтговорИзтриване
  3. Кукинце, страшно апетитно изглеждат! Ще ги опитаме непремонно :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много са вкусни ... дори според мен и само с кашкавал ще са уникални, но аз съм пристрастена към кашкавала :)

    ОтговорИзтриване