27 юни 2017 г.

Парфе с компот от праскови

Парфето е изключително подходящ десерт за летните жеги. Не е накъртващо сладък, охладен е и галещ небцето. Имах скъпи гости и естествено трябваше да се заиграя в кухнята. Правила съм ягодово парфе по същата рецепта, но някак си не ми беше достатъчно на вид. Знам ли и аз ... малко добавки никога не са излишни. Бях си наумила да е с праскови защото това са любимите ми плодове. Исках обаче отгоре да е с прозрачен желиран пласт. За тази цел купих компот от праскови, понеже ми трябваше сока, а не исках да хвърлям плодовете просто използвах тях вместо пресни праскови. Получи се супер. Първо оставих прасковите в гевгир за около 8-10 часа до пълното им изцеждане и след това преминах към направата на парфето. За ягодово парфе рецептата е ТУК . В тази използвах 50 грама повече плод за подсилване на вкуса. Ето и необходимите съставки:


За блата

* 2 яйца
* 5 супени лъжици захар
* 4 супени лъжици брашно (ако предпочитате кафяв блат сложете 3 лъжици брашно и 1 какао)

За крема

* 600 грама заквасена сметана
* 100 мл течна подсладена сметана
* 350 грама плод от компот (праскови)
* 5 супени лъжици захар (не добавяйте повече захар защото компота все пак е подсладен)
* 2 пакетчета желатин


За прозрачния слой желе:

* сок от 2 консерви плод
* 2 желатина
* плодове за украса

Разделяте жълтъци и белтъци

белтъците със захарта се разбиват

Добавяте си жълтъците

След това добавяте брашното и разбърквате до хомогенна смес

Готовата смес изсипвате във форма с откачащи се страници и мушкате във фурната
Докато се пече блата се залавяте с прасковите

Поръсвате прасковите с малко захар

Разбивате с пасатор

Добавяте заквасената сметана и бъркате на ръка


На края добавяте и разбитата сладка сметана и пак леко разбърквате до хомогенизиране. След това разтваряте двата желатина по описанието на опаковката и ги добавяте в готовият крем.

Готовият блат изваждате да се охлади и слагате в подходяща чиния, след това го стягате с ринг

Изсипвате прасковено-сметановата смес и оставяте за 4-5 часа в хладилника да стяга


Желатина се разтваря по описанието на опаковката и се добавя към сиропа от компот

На мен ми останаха праскови и на бързо ги разхвърлях имитирайки някаква украса :)

Разтвореният желатин добавих към сока и след това го изсипах върху вече охладеното парфе

Естествено го слагате отново в хладилника да стяга (най-добре за цяла вечер)


Внимателно отстранявате ринга и воала


След това се наслаждавате ден - два на този уникален десерт



Наслаждавате му се ден - два защото няма шанс да остане за повече :) На мен ми останаха както праскови, така и сироп. Нарязах прасковите в купички и ги залях със сиропа - ЦЪК Опитайте, наистина е невероятно вкусен десерт :) Да ви е сладко :)

1 коментар: