29 май 2017 г.

Мъфини с тиква, лимец и мед

Отново едно здравословно предложение от мен :) Използвам много често брашното от лимец. В началото вкуса му ми беше малко странен, но вече го обожавам просто :) Имах и останала тиква и исках да я вмъкна в нещо. Попадна ми тази рецепта и като видях, че и захарта е заменена с мед ... тотално бях спечелена безапелационно :) Представям я и на вас защото предполагам, че всеки се опитва да балансира менюто и да се опитва да храни домашните с нещо (надявам се) по-здравословно :)


* 300 гр. тиква (сварена)
* 2 яйца
* 1/2 чаена чаша олио
* 1/2 чаена чаша мед
* 2 чаени чаши брашно (аз ползвах от лимец)
* 30 гр. орехи
* 2 чаени лъжички бакпулвер
* 2 ванилии
* 1/2 чаена лъжичка канела
* стафиди по желание


Разтапяте си медеца ако е захаросан

В купа си чуквате двете яйца

добавяте мед и олиото и разбивате на пяна


предварително сварената тиква намачквате с вилица

В отделна купа си смесвате сухите съставки



аз сложих и стафиди за разкош

Към мокрите съставки започвате да добавяте на части и сухите


Сместа става доста гъста, но това не трябва да ви плаши

На края добавяте и тиквата и разбърквате до хомогенизиране


Разпределяте във формички и печете






На мен ми излязоха 20 бройки мъфини от тази доза


Воала, здравословните мъфини са готови. Печем на умерена фурна до суха клечка :) Малко по-меки са от колкото си ги представяте, но е заради тиквата. Да ви е сладко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар