31 октомври 2015 г.

Козуначено руло с мармалад

В събота и неделя винаги ми се иска да приготвя някаква закуска, но понякога се сещам в петък късно вечер, а хич не съм от ранобудните, че да стана преди всички да приготвя нещо. Та мързела ме беше обхванал, но желанието за закуска беше по-силно и заради това реших да ползвам моята добра приятелка хлебопекарната за замесване на тесто :) И понеже ми се искаше да е нещо сладко си направих сладко тесто, после го намазах с мармалад и изпекох :) Бях изненадана колко бързо изчезна, до края на уикенда не беше останала и трохичка :) И понеже реших да не го плета на плитка го подредих в кексова форма. Прилича на козунаците естествено, но за мен месенето на Великденски козунаци на ръка няма нищо общо с това от хлебопекарната, но пък става за бърза закуска за почивните дни. Преминавам към рецептата:
Необходими продукти:

* 2 яйца
* 250 мл. прясно мляко
* 200 гр. захар
* 100 мл. олио или масло
* 750 гр. брашно (аз хвърлям по едно око на пекарната и добавям при нужда)
* 1/2 кубче жива мая или суха 2 мерителни лъжички (малките на пекарната)
* мармалад по избор, а става и с шоколад естествено

Единствено си затоплям прясното мляко и си разтварям маята до шупване и след това добавям останалите продукти в хлебопекарната. Пускам я на програмата месене и имам готово тесто без да си мръдна пръста, че е и втасало :)


 Разделям го на три що годе равни топки
 Всяка я разточвам тъничко и я мажа с избрания мармалад
 Завивам на руло, леко усуквам и след това го слагам в кексова форма

 Така процедирам и с останалите 2 топки, след това го оставям да втаса за около 40 минути, зимата използвам парното и този процес се ускорява
 Пека го на 180 градуса с вентилатор, малко беше неравна основата, но като го обърнах не му личеше много :)

 След разреза естествено има сладко на всякъде, малко разчиствах хладилника от отворени бурканчета и за това са различни видове, но това не попречи на вкуса.

 Най-плътния слой е от сладко което се реже и най-много ни хареса на вкус.



Да ви е сладко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар