20 октомври 2015 г.

Тиквички на фурна

Да си призная честно много обичам тиквички, но семейните се мръщят. Не мога да си обясня защо, но трудно ги пробутвам, а на мен много ми се хапват. Веднъж мога да ги прокарам за вечеря и то само на мъжката половина от семейството, но дребното категорично отказва тиквички приготвени по какъвто и да е начин. Тази манджичка я знам от мама и най-вероятно е от нашия край, може да ви се стори малко странна, но е вкусна :) Може да се приготви и с ориз по средата, но това категорично няма да мине у дома. Без ориз се преглъща с мълчание, но ако го прибавя ще си подпиша "смъртното наказание" :) Минавам директно към приготвянето. Става много бързо и лесно и според мен е вкусно :) Необходими продукти:

* 1 - 1,200 кг тиквички (зависи за колко време искате да стигне)
* 1 връзка копър
* 50-60 гр. брашно
* сол на вкус
* малко олио, но колко точно ... това е добър въпрос (по-долу съм разказала за олиото)

Заливка:

* 500 мл. прясно мляко
* 2 яйца

 Обелвате си тиквичките и ги нарязвате на шайби, ако ми е спокоен ден си ги осолявам в една купа и ги разбърквам, но понякога знаете как времето лети, а няма нищо за ядене и просто след всеки ред ги минавам леко със солницата.
 Подреждате половината в намазнена тава и леко поливате с олио
 Поръсвате със ситно нарязан копър (хич не ме бива със ситното май)
 Останалата половина тиквички овалвате в брашно и подреждате върху копъра до приключването им.
* тук ще издам една мързелива тайна на домакините. По принцип ако нямате време което ми се случва много често си подреждате всички тиквички и на края ги наръсвате с брашно, така го правя в 98% от случаите с мама :)
 Правите си заливка от 2 яйца и половин литър прясно мляко, но на мен ми харесва с малко повече мляко.

 Заливате тиквичките и ги мушкате във фурната
 Пече се на 180 градуса според фурната (дали с или без вентилатор преценете вие)



** Мисля, че цял живот ще се сещам за първите си тиквички в живота. Естествено всичките ми първи стъпки в кухнята са били под диригентството на мама :) Милата ми майчица винаги работи с "точната" пропорция ливвам и от там ще ви разкажа на кратко как наготвих първите си тиквички с половин бутилка олио, няколко часа търкане на печката и целият под около нея. Диктува тя кое как се прави, а аз старателно записвам, добавя тя на редовете да ливвам олио, аз естествено изпълнително ливвам стабилно количество олио и в един момент осъзнавам, че половин бутилка олио просто липсва, но напълно вярвам на мама естествено. Не се замислям много, мушкам ги във фурната изпълнена с гордост и отивам в другата стая. Някакъв странен мирис се носи из къщи, хуквам към терасата и поглеждам фурната от която просто се излива олио, дими, пуши ... все едно съм запалила огън. Естествено, че първите ми тиквички отидоха в кофата, но пък се смея на тази случка от близо десет години :) Дано съм ви и развеселила с моите тиквички, да ви е сладко и дано ви харесат :)


Няма коментари:

Публикуване на коментар