15 октомври 2015 г.

Меденки

Вкъщи всеки тършува да си хапне нещо сладичко или солено. Нямам нищо против естествено, но се старая това нещо просто да бъде домашно. Поне знам какво има вътре, а на опаковката не е изписана менделеевата таблица. Дребното отивайки на градина винаги подлага нещо. Та се чудих какво да направя понеже винаги ми се иска да е нещо ново и различно и се сетих, че от мнооооооооого време не съм правила меденки. Миналата коледа водих една много жестока борба с медена къщичка която за жалост остана в мечтите ми, но тази година тъпо и упорито ще се пробвам пак. Независимо от провала меденото тесто беше уникално и го ядохме стена по стена, покрив по покрив и така нататък. Пак се отклоних нещо и за да не ви отегчавам ще премина към рецептата :) Необходими продукти:

* 180 гр. захар
* 150 гр. олио
* 110 гр. мед
* 2 яйца
* 2 супени лъжици канела
* 1 супена лъжица сода
* 550 гр. брашно

* орехи по желание

Преди да направя всички меденки с орехи, мушнах в устата на малката и тя беше потресена. След въпроса дали ще ги яде с орехи и категоричното НЕ ми стана ясно, че ще трябва да направя и без красота. Така и не пожела да ги яде с ореховите ядки, но това е положението :)

Олиото и захарта се разбъркват до побеляване
Добавяте си яйцата
Разтапяте си меда в микровълновата печка и го добавяте към тази смес
Смесвате сухите съставки на едно място: брашното, канелата и содата. Аз винаги слагам по-малко брашно и добавям при нужда. Замесвате си лепкаво тесто.
Оставяте тестото да почине за 20-30 минути, но при мен изникна нещо неотложно и моето тесто си почина около 2 часа, но това не е проблем естествено :)
Късате парченца с приблизителна големина на орех, подреждате на разстояние и натискате леко да се сплескат.
По желание добавяте в средата орехова ядка за красота и за още по-запомнящ се вкус.

Докато ги пекох така ми замириса на Коледа, че за кратко ме завладя коледния дух :)

Ето ги и без ореха за принцесата

Да ви е сладко :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар