8 март 2015 г.

Млечна баница

Моята баба правеше тази баница преди доста години :) След това мама я правеше и естествено и аз започнах да я правя. Една приятелка ме почерпи с една вита която е по-суха, но мъжа ми иска само нея, детето иска да е по-сочна като тази и то не може да угодиш на всички :) За мен няма голямо значение, харесвам всякакъв вид баница. Необходими продукти:

* 1 пакет кори за баница (аз ползвам фамилия)
* 4 яйца
* 3-4 супени лъжици кисело мляко (но често слагам на око/вкус)
* 450 гр. сирене (правила съм го и 50/50 сирене и извара, пак е хубаво)
* олио за намазване на корите
* 1 литър прясно мляко (може и по-малко)

Разбърквате си яйцата, сиренето и млякото :) След това намазвате тавата с олио, една кора намачквате на половината тава, другата намачквате на другата половина като ги застъпвате. Ръсите от плънката и повтаряте с корите. Аз през ред ръся и олио защото ако ръся на всеки ред ми става много мазна самата баница. На края слагате във фурната да се пече. Като се запече я нарязвате, заливате я с един литър мляко или по-малко и допичате във фурната. Става разкошна и сочна баница :) Да ви е сладко :)


Плънката

Едната кора

Застъпваме с втората

Наръсено сиренце
Вече подредена и готова за фурната


Нарязана след първото изпичане

Залята с прясно мляко

Вкусотийка

Няма коментари:

Публикуване на коментар