5 март 2015 г.

Лесен сладкиш с ябълки



Това е от този тип сладкиши чиито продукти винаги имаш у дома :) Имам ли много ябълки които няма да успеем да изядем гледам да ги пласирам, че мразя да хвърлям :) А и този сладкиш няма грешка, правила съм различна консистенция на брашното и винаги става. Понякога е по-рядко, друг път по-гъсто, но винаги се получава. По рецепта е с едно яйце, но аз го правя с две (сигурно от срам)
Необходимите продукти са:

* 2 яйца
* 1/2 чаена чаша прясно мляко (около 125 мл)
* 1/2 чаена чаша олио (около 125 мл)
* 1 чаена чаша захар (около 250)
* 2 чаени чаши брашно (около 350 използвах)
* 1 лъжичка бакпулвер/сода или готово пакетче

За плънката:

* 5-6 ябълки (зависи от големината)
* захар на вкус (аз ръся на око малко)
* канела на вкус (около половин пакетче слагам)


Настъргвате си ябълките или ги мелите с робот, добавяте захар на вкус, а ако ябълките са ви достатъчно сладки може и да я пропуснете. Аз последния път сложих не повече от 2-3 супени лъжици, след това добавяте и канелата и разбърквате сместа.
Разбивате си захарта и яйцата до разтапянето на захарта, след това добавяте млякото и след него олиото. Аз не спирам миксера докато ги добавям. Слагам бакпулвера при брашното и го изсипвам постепенно до получаването на кексова смес. След като е готова сместа изсипвам 3/4-ти от нея в тава покрита с хартия или намазана с олио. След това разпределям ябълките и с останалата част от сместа покривам частично ябълките. Колко ще се подават зависи от това колко е останало :) Този път използвах малко по-голяма тава защото малката беше заета и малко се препече, но пак беше разкошен. Оригиналната рецепта е със сини сливи обърнати със сърцевината нагоре - става много красиво, но аз лично го предпочитам с ябълки :) Да ви е сладко :)












2 коментара: